mandag 17. februar 2014

Ny istid???


Store deler av helga her vært tilbragt foran fjernsynet på hytta.
Hadde gledet meg stort til damestafetten, og
det var selvfølgelig surt at Norge ikke kom på pallen.
Men Sveriges spurt over målstreken fikk strikkepinnene mine til å gå varme.
Jeg holder på med Høstjakke fra Pickles, og er 
veldig spent på det ferdige resultatet.






Etter mye tid foran fjernsynet var det godt å få på seg turklærne og komme seg ut.
Her nord har vi så og si ikke hatt nedbør siden jul.
Men til gjengjeld har vi fått store mengder med is.




Dette naustet er i ferd med å bli knust av ismassene som sakte,
 men sikkert sprenger seg fram.



Må innrømme at jeg skvatt da dette synet møtte oss  i fjæresteinene.
Ikke hverdagskost å finne en fjellsko på kanten av et isflak...





Nesten vårstemning i fjæra.




Betydelig mere snø opp i høyden.


8 kommentarer:

Ingunn sa...

Takk for hyggelig kommentar hos meg! Ja, det er merkelig dette landet vårt. Vi har mengder med snø, og det har snødd hver dag etter jul, nesten.
Litt mildvær i det siste. Liker det bare sånn passelig. Ser på OL og strikker mens jeg venter på kuldegradene. Det er da vinter!

Klem fra Ingunn

Frøken Lykkelig sa...

Hei på deg!
Ja for et vær vi har hatt!! En underlig vinter! Ungene har fått nytt skiutstyr og vi har enda til gode å prøve det ut! Det er jo veldig synd for ungene at det ikke har vært noe snø... men jeg for min del syns det har vært vidunderlig ;-)
Ønsker deg en herlig uke !!

Frøken Lykkelig sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Barwitzki sa...

Hvilk deilige landskap. Siden mandag barna har vinterferie - men vi har ikke snø her og ikke på fjellet. 8 grad det ser ut våret kommer...
Herlig med OL og strikke, jeg liker også veldig. Hilsen fra meg.
Klem Viola

BrittB sa...

Så spennende med nytt strikkeprosjekt, gleder meg til å se Høstjakken din ferdig! :-)
Huff, ja det så litt ekkelt ut med den fjellskoen på isflaket...men det har sikkert en naturlig forklaring! Nydelige bilder fra området.
Ha ei fortsatt fin uke!:-)

oddi sa...

Is er det overalt, og i går kveld kom regnet, så nå er det skikkelig "lårhalsføre" her ute. Det bildet med skoen er beint frem "creepy"..., og det selv om all fornuft tilsier at det nok finnes en logisk forklaring.

Desirée sa...

Istid, ja det kan man si det er ute. Men nå har endel regnet bort da, og det som er igjen er blitt megaglatt igjen. Skittent og fælt ute.

Ha en flott onsdag :)

Klem fra meg i nord!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails