onsdag 26. mars 2014

Endelig...


Jeg har flere ganger klaget over at jeg er flinkere til å 
strikke til andre enn meg selv,
men det er jeg nå igang med å endre...
Resultatet kommer her;
en jakke til meg selv.
Klok av skade har ikke latt min datter prøve jakkken av redsel
for at den havner i skapet hennes...



Jakken  er strikket i blå/svart-melert Alpakka fra Sandnes garn
og er allerede blitt storfavoritt.
Den er strikket med vrangsiden ut.
Er i utgangspunktet ikke glad i å strikke maaaange vrangmasker,
men det gikk mye bedre enn forventet.
Kunne ellers ha gått for å strikke den rundt for så å klippe opp,
men ønsket ikke det.
Den er lett, myk og varm.

Hefte 1315 fra Sandnes garn, modell nr 4.



Har stort sett fulgt oppskriften,
bortsett fra en og annen liten vri.
Jeg likte ikke at kantene fremme på jakken 
rullet seg og strikket derfor en bredere og stødigere kant.  

Dette prosjektet ga meg mersmak,
så nå er det bare å komme igang med neste prosjekt...



15 kommentarer:

søstrenes strikkeglede sa...

For en flott jakke du har laget. Lang og myk er helt etter min smak:-) Hvilken oppskrift har du brukt?
hilsen fra Berit

Lisbeths verden sa...

Oiiii, den var kjempefin, nydelig farge også! Ha en fin onsdag, klem fra Beth

BrittB sa...

Så flott jakke!!! Den ser deilig ut å ha på - og jeg liker fargevalget ditt veldig godt!!! Rett og slett en herlig jakke!! Well done! :-)

Berit sa...

Hei!
Likte jakken din! :)
Berit

Barwitzki sa...

Ja virkelig en veldig hyggelige jakke, herlig fargen og vakker garnet. Kos deg med. Og spennende hva kommer nest? Hjertelige hilsen jeg sender med klem fra Viola.65

Anonym sa...

Den var jo rå fiiin!!! Forslag til nytt prosjekt: Jakke til din søster... Lys grå. Please!!!

Jill c",) sa...

For en digg jakke!! Holder meg til luer og votter ennå jeg:)))

Den var iallefall stilig og sikker kjempe deilig:))

Susann Englemamma sa...

Superfin jakke i lekker farge:) Jeg er akurat ferdig med mitt første store prosjekt til meg selv også, Skappeljakke. Jeg digger strikkejakker:)

Martine Engebakken sa...

Nå ble du fin:) Lurt å ikke "låne" bort den;)

Ingunn sa...

Gratulerer med flott jakke! Denne kommer du garantert til å bruke mye.
Nydelig garn du har brukt!

Ha en strålende torsdag!

Klem fra Ingunn

solveig sa...

For ei flott og anvendeleg jakke! (Eg forstår dottera di. Mi bur heime. Ho ville avtale dagar vi kunne bruke/dele på siste jakke eg strikka ..)

Desirée sa...

Kjempefin! Ja du bør nok holde den langt unna henne ;) Er jo litt rart at som regel så strikker vi til alle andre :)

Ha en fortsatt herlig søndag :)
Klem fra meg her oppe :)

Bente sa...

Nydelig jakke! Fargen var veldig, veldig fin! Denne kommer du nok til å bruke mye.

Eli Kristin sa...

Så flott jakke, den likte jeg veldig godt!! Rart med det, blir liksom strikk til andre uansett. Har 1 stk UFO liggende, det er selvsagt en genser til meg selv. Har halvparten av garnet til en genser liggendes til meg selv, har ikke komt så langt til å kjøpe det andre garnet som skal brukes. Andre plagg blir til underveis... :) Så lenge man koser seg... :D

Jeg tør ikke klippe i strikkeplagg, så jeg ville valgt din variant også. Lekker sak, gjem den godt for snuppa i skapet ditt! ^_^

Ha ei flott uke, Randi!

Synnøve Baustad sa...

Wow, der er du jo ferdig! Den ble veldig fin!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails