mandag 3. mars 2014

Jaha.....

Jeg har bestandig vært flinkere til å strikke til andre enn til meg selv.
Dette bestemte jeg meg for å gjøre noe med.

Denne gangen skulle det bli Høstjakke fra Pickles til meg selv.
Pinnene gikk nesten varme mens jeg fulgte med på OL.

Men hele tiden hadde hadde jeg en litt usikker magefølese..
Jakken ble strikket så og si ferdig, 
manglet bare en arm.
Prøvde den på...
 Trakk pusten dypt og startet så å rekke den opp.......


Jeg fant rett og slett ut at jeg ikke likte det ferdige resultatet.
Skulle jeg ha prøvd meg nok en gang,
hadde jeg hatt betydelig færre masker på ryggstykket.
(Til tross for at jeg strikket mindre størrelse enn jeg vanligvis bruker.)





I stedet fant jeg fram fritidsgarn og et mønster på 
Islandsk genser.
På fem dager var genseren ferdig:-)

Men som vanlig;
det ble ikke genser til meg..
Far i huset er nå eier av ny genser....



19 kommentarer:

Slottshuldra sa...

Kjempefin genser... :)

BrittB sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
BrittB sa...

Ja, sånn kan det gå!
Genseren til mannen ble i alle fall kjempeflott!!! Og så rask du er til å strikke!!! :-)

oddi sa...

Flott genser til far i huset. Og ergelig med din jakke, men slikt skjer... Grønnfargen på garnet synes jeg er helt nydelig, så jeg sier bedre lykke neste gang.

Hannesol sa...

Så flott genser! Sliter med det motsatte jeg da, bare somlet og tuller og syns ikke det blir bra nok når det er til andre. Vi har visst alle våre hang-ups :)

Ingunn sa...

God og varm genser til far, men synd med jakken din. Du må strikke en ny av det lekre garnet.

Lykke til!

Klem

Bodil sa...

Det var trasig, men las på ein anna blogg ei som sa det same om ryggen. Håper du finn ei anna oppskrift til det lekre garnet. Flott gensar til mannen i alle fall.

Lisbeths verden sa...

Genseren var nydelig, nei, det er ikke enkelt å strikke til seg selv, jeg vet ikke hvorfor..klem fra Beth

wigdis sa...

Takk for hyggelig hilse i bloggen min.
Så surt å måtte rekke opp igjen da, særlig hvis du endelig hadde tenkt å strikke til deg selv og det så ikke passet. Genseren ble iallfall veldig fin.

Eli Kristin sa...

Nydelig genser til mannen din! :)

Så kjedelig å måtte rekke opp så mye arbeid. Har man den feelingen før plagget er ferdig, så kommer det aldri til å bli tatt i bruk heller... Lykke til med nytt prosjekt. Det var en fin farge. Spennende å se hva du finner ut av. Kjapp med pinnene er du iallfall! :D

Nyt dagen!

Snertne sneller og små nøster sa...

Oj! for en jobb, og så kjedelig at du ikke likte den :-( Men på samme tid er det dumt at du legger ned alt det der arbeidet i noe som ikke blir brukt og da :-P Jeg har også et strikkeprosjekt under opprekking.

God helg til deg, kjære du - klem Siv

Barwitzki sa...

Så fin genseren.
Fantastisk er mønsteret og ermene er herlig å strikke.
Ha en fin helg. Vakre hilsen til deg
Randi. Jeg var denne uke på fjellet med snø og ski. Så fint. Det var siste tur med snø. Her hjemme er vår.

Mayen sa...

Heldig er han som har strikkende kone! Bare synd at du må rekke opp din egen.. Men sånn er det med oss strikkere, det SKAL bli rett!! Ha ei fin, men regnfylt uke, lurer på kor vinteren ble av?

tantemaraj sa...

Bedre å rekke opp enn å aldri bruke… Flott genser til mannen, pinnene hadde tydeligvis holdt på strikkefarten fra OL;)

Desirée sa...

Den genseren til mannen ble knallfin! Flott mønster på den :) Har selv lyst på noe lignende.

Her oppe har Kyrre antagelig nådd oss, for det fyker godt rundt ørene nå....

Ha en fin kveld! Klem :)

Knutine sa...

Nydelig genser til mannen. Den grønnfargen var også fin,men av og til så stemmer ikke farge,garn,mønster og mottaker av produktet.
Men du skal se at snart blir det noe som passer deg bedre :-)

Tante Constanse sa...

Dumt med jakken til deg selv, veldig kjedelig når det ferdige resultatet ikke blir slik man har tenkt det. Men genseren til mannen din var knallfin! :))

Sten-Eskil Hansen sa...

Jeg kjenner det på meg at din yngste, snilleste og søteste bror hadde blitt utrolig glad for å få en slik genser. Faktisk så glad blir han at han lover grillfest på dere neste gang dere kommer til Oslo. Ja, han blir til og med så glad at han lover å massere beina dine etter en lang dag med shopping på Carl Johan (shoppingen spanderer han ikke, snakk med din ektemann).

Else Skoglund sa...

Ramla plutselig inn på bloggen din,
kjempefin genser.
Har søkt på alle mulige sider for å finne mønstret,men har ikke greid å finne det.
Kanskje du kunne være så snill å fortelle det.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails